Das Scout Update wurde heute veröffentlicht. Wie Stück für Stück innerhalb der letzten Woche angekündigt enthält dieses Update: 3 zusätzliche Waffen für den Scout, 35 neue Achievements für den Scout, 3 neue Community Maps (cp_egypt, arena_watchtower, cp_junction) sowie eine aktualisierte (cp_fastlane) und neben weiteren Änderungen 4 Bugfixes.
Bis kommenden Freitag gibt es TF2 außerdem im Steam Shop 50% günstiger, also für 10. Aber auch für diesen Preis muss sich einem die Frage stellen, wenn man TF2 kaufen möchte, ob man nicht direkt die Orange Box mit 6 Spielen für 30 kauft, oder besser noch als Retail Version (also nicht mit Nach-, sondern Vorteilen: Verpackung etc) bei Amazon.de für gerade einmal 24. Team Fortress 2 selbst gibt es mittlerweile auch für 15 bei Amazon.de. Von den Schnäppchen zu Beginn von Steam ist also nichts mehr zu sehen.
Genaueres, sowie die anderen Änderungen im Detail, finden sich im Changelog:
[quote]New features
Added The Force-A-Nature, The Sandman, and Bonk! Added 35 new Scout achievements Added crit boosted on/off sound effects Added new sounds for upgraded teleporters Added new sound for a fully charged medic dying Add bonus points section to scores *Scouts earn a bonus point for killing Medics who are actively healing a target Added several new speech concepts, mostly hooked up to new Scout lines Added new “Remember last weapon between lives” option to the Multiplayer Advanced dialog Spies can now control which weapon the enemy team sees them holding. Hitting the “last disguise” key while disguised updates the disguise to show the Spy’s currently held weapon Added several new Arena mode announcer speech events. Added “First Blood” to Arena mode Removed 2x item respawn times in arena Changed backstab handling to fix facestabs Spies disguised as enemy team can now see player IDs for enemies
New maps
Added community maps: cp_egypt, arena_watchtower, and cp_junction Updated cp_fastlane with Arttu’s new version
Mapmaker requests
Added new input for forward speed modifier to FuncTrainTrain Added TeleportToPathTrack input to func_tracktrain
Bugfixes
Fixed a bug where players would sometimes gib from non-gib damage kills Fixed stat screen showing an entry for a class called “map.” Fixed item model panels not using team skins Fixed obscure bug where spectators were able to carry the flag[/quote]